وب سرور Nginx

وب سرور Nginx

وب سرور Nginx مخفف engine-x یک وب سرور متن باز و رایگان قدرتمند است که قابلیت استفاده به عنوان Proxy Cache را نیز دارا است . وب سرور nginx از پروتوکول های HTTP , HTTPS , SMTP , POP3 و IMAP پشتیبانی میکند . وب سرور nginx اولین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط فردی به نام Igor Sysoev طراحی شد و اولین نسخه رسمی آن در سال ۲۰۰۴ به بازار وب سرور های متن باز وارد شد . هم اکنون و با گذشتن بیش از ۱۰ سال از اراپه اولین نسخه وب سرور nginx در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد از وب سایت های جهان از این وب سرور سریع و قدرتمند استفاده می کنند .

ng2

وب سرور انجین اکس به دلیل داشتن قدرت و پایداری بالا زیر ترافیک سنگین و بازدید زیاد  ، سرعت بسیار بالا به خصوص در باز کردن صفحات استاتیک و مصرف منابع کم سرور مشهور و مورد توجه مدیران سرور ها است . هدف طراح این وب سرور از ابتدا high concurrency و توان پایداری زیاد زیر فشار سنگین بوده است .

Nginx سرعت پاسخگویی بسیار بالایی دارد و در بازدید های بسیار بالا واقعا عالی عمل می کند. از جمله قابلیت های Nginx سازگاری این وب سرور با اکثر توزیع های لینوکس هست. مستندات Nginx به نظر بسیار خوب هست و فروم Nginx هم بسیار بهتر،  من خودم اکثر سوالاتم رو در این سایت در زمان بسیار کوتاهی دریافت می کنم و این برای من بسیار ارزشمند هست. بروز رسانی و نصب Nginx  بسیار ساده است و یکی از قابلیت های خوب Nginx این هست.

در زمانی که شما می خواهید به نسخه جدید تر   Nginx خودتون رو اپگرید کنید به صورت on the fly این کارو انجام می دهد و این مورد در پروژه هایی که نباید سایت داون تایم داشته باشه خیلی اهمیت داره.

Nginx  برای مدیریت در خواست ها یا همون  connection ها از روش منحصر به خودش استفاده می کند که البته از این روش در وب سرور های دیگری هم استفاده شده است.

در وب سرور Nginx برای هردرخواست یک thread جدید درست می شود و این درحالی هست که سیستم thread poll هم که دارد thread را تا زمانی حفظ می کند که در اون لحظه درخواست جدید بیاد و Nginx از thread های بیکار استفاده می کند. این روش استفاده از thread ها در انجین ایکس بسیار کارامد هست به طور کلی مدیریت باز و بست شدن thread ها در وب سرور هایی مثل آپاچی باعث شده که این وب سرور در کانکشن های بالا ،در هندل کردن این بازدید ها به قول معروف کم بیاورد.

Nginx علاوه بر این که یک وب سرور هست به درخواست های reverse proxy و e-mail (IMAP/POP3) proxy  ها هم پاسخ  می دهد.

برای سفارش هاست ایارن با کانفیگ حرفه ای nginx می توانید از طریق لیک زیر اقدام به خرید کنید :

خرید هاست ایران دانلود با وب سرور Nginx 

هاست پربازدید دایرکت ادمین

هاست پربازدید CPANEL ایران

مقایسه  Nginx, Cherokee, Lighttpd, Apache 2

Total Sites Across All Domains

August 1995 – February 2011

Market Share for Top Servers

Across All Domains 

August 1995 – February 2011

Totals for Active Servers

Across All Domains
June 2000 – February 2011

Market Share for Top Servers

Across the Million Busiest Sites

 September 2008 – February 2011

درباره نویسنده
RahyarServer
ارائه دهنده سرور های اختصاصی از معتبرتیرین دیتاسنتر های دنیا