مراحل نصب SSL در دایرکت ادمین

  مراحل نصب SSL در دایرکت ادمین

برای نصب ssl بر روی کنترل پنل دایرکت ادمین ابتدا باید ssl را روی هاست خود فعال نمایید . ابتدا وارد دایرکت ادمین خود شوید از قسمت Domain Management بر روی  Domain Setup کلیک کنید .

سپس بر روی دامنه مورد نظر خود کلیک کنید . در صفحه ای که باز می شود برای فعال کردن SSL گزینه Secure SSL را تیک می زنید.

سپس گزینه  Use a symbolic link from private_html to public_html – allows for same data in http and httpsرا هم انتخاب می کنید  و تغییرات را ذخیره می کنید .

در دایرکت ادمین این ویژگی وجود دارد که Document Root لینک ssl با لینک بدون ssl متفاوت باشد با انتخاب این گزینه هر دو آدرس از پوشه public_html محتوای سایت را فراخوانی می کنند .

حالا باید برای درخواست SSL خود یک CSR بسازید . برای ساخت CSR روش های مختلفی وجود دارد. که راحت ترین آن استفاده از کنترل پنل می باشد . برای این کار در دایرکت ادمین از قسمت  Advanced options بر روی SSL Certificates کلیک کنید .

در صفحه باز شده بر روی گزینه Generate new certificate کلیک کنید سپس 

مطابق عکس پایین اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید . توجه کنید که   در قسمت Common Name نام دامنه مورد نظر و در قسمت Email هم ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد کنید بقیه موارد اهمیت چندانی ندارد و فقط در قسمت Country Code کدی به غیراز ایران را وارد کنید برای مثال UK , US , UA ….  تا مشکلی در ساخت ssl به خصوص گواهینامه های شرکت COMODO پیش نیاید. بر روی save کلیک کنید . بالافاصله CSR ساخته می شود . کدی که ایجاد می شود را کپی کنید و در درخواست SSL شرکت مورد نظر می توانید استفاده کنید .

به همراه ساخت CSR یک PRIVATE KEY نیز ساخته می شود که برای نصب SSL به آن احتیاج دارید . این کد به صورت اتوماتیک در دایرکت امین ذخیره می شود.

پس از دریافت سرتیفیکت ، باید با نرم افزار notepad آن را باز کنید کد موجود را کپی کنید در دایرکت ادمین در قسمت SSL گزینه  Paste a pre-generated certificate and key را انتخاب کنید سپس در قسمت پایین کد  سرتیفیکت را در کنار PRIVATE KEY کپی و save کنید.

خب کار نصب SSL در دایرکت ادمین به اتمام رسید .

 برخی از SSL ها نیاز دارند که فایل ca root  مربوط به شرکت صادر کننده سرتیفیکت را هم روی هاست  نصب کنید . برای این کار می توانید در همان قسمت بر روی گزینه  Click Here to paste a CA Root Certificate  کلیک کنید . کد Ca root  را در صفحه باز شده وارد کنید و تیک گزینه Use a CA Cert را بزنید و save  کنید . 

درباره نویسنده
RahyarServer
ارائه دهنده سرور های اختصاصی از معتبرتیرین دیتاسنتر های دنیا